הפקה וניהול פעילויות יזמות בחינוך

אנו החברה המובילה בארץ להפקה וניהול של פעילויות יזמות עבור בתי ספר, עיריות, משרד החינוך ואוניברסיטאות. המודלים החדשניים מתחום היזמות בחינוך שאנו מפעילים עבור גופי ציבור וחינוך מאפשרים למוסד החינוכי, האקדמי והציבורי הן למתג את עצמו כמוסד חדשני וייחודי, הן לקיים ימי שיא יוצאי דופן בעלי מאפיינים חינוכיים וחדשניים כאחד והן לאמץ פדגוגיות חדשניות מעולם היזמות שיוכלו לשמש את המנהל, המורה ותלמיד ככלי ניהולי, הוראתי ולימודי חדשני ואפקטיבי.

אנו מתמחים בהפקה של 4 מודלים מעולם היזמות, שהותאמו לסביבה הלימודית והציבורית:

האקאתון - מודל הייד פארק - דמו דיי - מאיץ חלקיקים

האקאתון  Hackathon

מודל הלקוח מעולם היזמות הטכנולוגי ובשנים האחרונות נדד לסביבה המגזר הציבורי והמגזר בחינוכי.

מטרתו של מודל ההאקאתון היא להאיץ תהליך פיתוח של פתרונות חדשניים לאתגר נתון.

המונח Hackathon הוא הלחם של שתי מילים - Hacker ו Marathon דהיינו, אירוע יזמי הנמשך ברצף לאורך זמן רב (בין 12 ל 72 שעות) על מנת לאפשר פריצות דרך יצירתיות לאתגרים מורכבים. אנו יודעים היום שהאקאתון הינו כלי פדגוגי אפקטיבי שמעבר לאירוע הבית ספרי מאפשר עבודה כיתתית ושכבתית חדשנית.

האקאתון מספק למוסד המקיים אותו שלושה רווחים עיקריים : יצירת פתרונות חדשניים לאתגר אמיתי המטריד את הארגון. יצירת קהילה חושב, לומדת ותומכת סביבה ובתוך בית הספר. חיבור ייחודי וחדשני בין מורים, תלמידים והורים ליצירת סביבה של "למידה אחרת". 

עד כה הפקנו וניהלנו האקאתונים ללמעלה מ 50 מוסדות חינוך וללמעלה מ 2,000 בני נוער וילדים ברחבי הארץ!!! 

מודל הייד פארק  Hyde Park Model

מודל ההייד פארק הינו מודל חדשני המדמה את המתרחש ב Hyde Park המפורסם בלונדון.

מטרתו של המודל היא לחשוף ולטפח מיומנויות פרזנטציה חדשניות של תלמידים ולתרגל את המורים

לקדם למידה יזמית בבית הספר.

תהליך ההייד פארק מהווה את קצה קצהו של תהליך הכנה של קבוצות של תלמידים המשתמשים בחומר הנלמד בבית הספר כדי לשאול שאלות יזמיות, לזהות צורך ממשי מעולמם הקרוב ולהציע מיזם בית ספרי שייצור שינוי באורח החיים הלימודי או החברתי בבית הספר.

לאחר תהליך ההכנה הפדגוגי תבחר נציגות של קבוצת תלמידים יזמים מכל כיתה והקבוצות יעברו הכשרה של פרזנטציה מהירה ואינטראקטיבית המתאימה לאזורים פתוחים ומדמה, הלכה למעשה, את האתגרים השיווקיים של המאה ה 21. בשלב האחרון, ייערך יום שיא בבית הספר, שבו יוצבו קבוצות התלמידים בנקודות שונות ברחבי בית הספר שיהפוך כולו ל"זירה של יזמות".

מבקרים שיגיעו לשעה עד שעתיים של סיור בבית הספר ינהלו אינטראקציות קצרות ויצירתיות עם כלל הקבוצות הממוקמות ברחבי בית הספר ולבסוף יבחרו במספר קבוצות ככאלו שעשו עליהן את הרושם המוצלח ביותר.הקבוצות שיבחרו יזכו לבצע את המיזם שלהם בהיקף בית ספרי רחב במהלך שנת הלימודים. 

דמו דיי  DEMO DAY 

מודל הלקוח מעולם היזמות הטכנולוגית. מטרתו של המודל היא לאפשר לקבוצות של יזמים, לאחר שעברו דרך

בפיתוח המיזם שלהם עד לרמה של פיילוט או הוכחת התכנות ( P.O.C.), להציג את המיזמים מול משקיעים ולקבל

את התמיכה והעזרה הנדרשים על מנת לפרוץ דרך קדימה ולהרחיב את מעגל ההשפעה של המיזם שלהם. 

כאשר מקיימים את מודל ה Demo Day בבית הספר, מטרתו משולשת :

1. לאפשר לתלמידים להציג את אשר עשו בתהליך היזמי שעברו במהלך השנה ולהציג את התוצרים שלהם אל מול קהל משמעותי. 

2. לתרגל תלמידים להציג לא רק הצלחות אלא להשתמש בקהל ככלי עזר לפתרון בעיות, מציאת פתרונות וגיוס תמיכה.

   לכן ב Demo Day לא מציגים רק הצלחות אלא מחדדים קשיים ואתגרים בציפה לדיון פורה עם הקהל.

3. להשיג את התמיכה הנדרשת מהורים, אנשי חינוך, גורמי חוץ המשתתפים באירוע, על מנת להפוך את המיזמים מפיילוטים מקומיים לאורח חיים בית ספרי , עירוני או מחוזי.

מאיץ חלקיקים

מודל שמטרתו לפתור אתגרים חינוכיים, לימודיים וחברתיים באופן מהיר, חדשני תוך שימוש בחכמת ההמונים.

ניתן להשוות את מודל "מאיץ החלקיקים" לספיד-דייטינג של מומחים כאשר אתגר נתון מפורק לגורמיו,

(לדוגמא-  מה הבעיה? מה הפתרון? מה השוק? איך המיזם מוצג?) וקבוצה המנסה לפתור אתגר מסויים נכנסת

למסע מהיר של מפגש עם מעגלי מומחים המתמקדים, בכל סבב, במרכיב אחר מתוך שרשרת ההצלחה של הקבוצה. לבסוף, לאחר המפגשים המהירים והמדויקים עם כל מעגל מומחים, תצא הקבוצה עם תובנות חדשות,

כלים אפקטיביים ותוכנית עבודה שתוביל אותה ממצב של תקיעות למצב של התקדמות לעבר ההצלחה.